Drift/katastrofeåpning på bilvei

Veisikring har fått godkjent ny driftsåpning på veirekkverk

Veisikring har i samarbeid med Meiser og Stalprodukt fått godkjent Vario-Guard MÜF med overgang til H1 veirekkverk.

Vario-Guard MÜF består av pre-monterte elementer på 4 meter som kobles sammen. Det er mulig å sette sammen flere seksjoner slik at lengden på den pre-monterte delen blir 8 eller 12 meter. Nød-/driftsåpningen avsluttes med et spesielt element som har to avtagbare stolper som settes i et prefabrikkert fundament. Avslutningselementet kobles til overgangen og deretter til rekkverket. Vario-Guard MÜF er H2/W5 og H1 rekkverket er H1/W3.

Tidligere tilsvarende godkjent produkt, har kun en låsepinne/forankring i hver ende, derav noe høyere arbeidsbredde W7. Vario-Guard MÜF har to låsepinner i hver ende i grunnen.

– Vi har installert systemet flere steder på E6 nord for Oslo mot Gardermoen. Ved en av inspeksjonene i høst så vi at det ene systemet har hatt en påkjørsel, med klare bremsespor og dekkmerker og en vridd stolpe i Varioguarden. Systemet var ellers like intakt, og rekkverket har fungert som det skal, forteller Fredrik Zachariassen, daglig leder i Veisikring.

Veisikring har også fått godkjent en annen enkel og smart driftsåpning, «VS-Stalpro». Dette er H1 rekkverk som videreføres i med stolper i foringsrør. Enkelt og greit.

Mer om produktene kan dere finne her:
Vario-Guard MÜF
VS Stalpro

Roadworks AS

Hasseldalen 3
4878 Grimstad
Norway

For ansatte:
Følg oss

Utvikling og design av Egde Consulting